Springfield 1903

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Springfield 1903

Message  Admin le Dim 14 Oct - 15:22

Très belle réplique.

Passage chrony vite fait :
388 - 394 - 388 à la 0.20

Les chargeurs sont très fins et je pense qu'ils vont être merdiques à stocker, en tout cas ils rentrent pas dans un ceinturon. Ils ont l'air fragile aussi.

L'insertion dans la réplique est assez "bizarre".

Ça tire plutôt pas mal mais le bruit sans être désagréable est assez moyen.




Les chargeurs tiennent dans une poche de chargeurs .45. Le bout qui dépasse a l'air fragile il faudra faire attention.




Ca fait ça avec la mousse





Ces couillons ont fait une attache de sangle trop petite à l'arrière, la bretelle cuir ne rentre pas dedans.
Faut en refaire un anneau.




Un petit souci au niveau du bois, 3 fois rien mais le produit pour teinter a soulever les fibres du bois, du coup c'est tout rêche au toucher. Il suffit juste de passer une toile très fine (600 minimum ou 400 bien usée) en frottant à peine, sinon la couleur se barre.
Vous obtiendrez un toucher poli extra.

On va se faire un poncé huilé pour avoir une belle crosse.
Il faut de l'huile de lin, de l'essence de térébenthine et de la paille de fer 000.
On démonte la crosse et on frotte dans le sens des fibres.







La partie mécanique est bien du BAR10. Avec tous les inconvénients, piston 45°, trigger box à la forme à la con, sears fragiles et bloc hopup à la con.








Alors là il y a un souci, la pièce qui appuie sur la patte qui appuie sur le joint est très (trop) souple, elle se déforme au lieu d'appuyer correctement. Va falloir trouver une solution.




La pièce que je me suis faite pour installer une lunette.




Bon on voit pas grand chose mais après 3 couches à 50% d'huile et 50% d'essence, et un bon frottage avec un linge râpeux (type lin), voilà le résultat.
La différence est surtout au niveau du touché, très très doux.




Problème de hop up résolu.
Une petite pièce en alu pour le pas de vis, un petit trou et un plat dans le bois, une vis sans tête et roule.
Reste à trouver un endroit où stocker la petite clé allen.
Très efficace !!








Par contre, je rencontre pas mal de miss feed avec des billes 0.30, elles restent coincées dans les chargeurs.
Y m'plaisent de moins en moins les chargeurs.


Voici l'outil réalisé pour le réglage du hopup, une clé 6 pans dans un rond de bois, caché dans la crosse.








Sur un forum Anglais

Tin a écrit:First impressions are good. Nice heft and lovely colour to the stock.



I bought a G&G scope and mount. The scope is reminiscent of cheap 4x15 air rifle scopes of my youth. The mounts are... er... not great. They do not fit this rifle without some fettling with a Dremel and a drill plus a spacer at the rear to lift the back up a touch. Obviously, being a different manufacturer, it is no surprise that the fit is not perfect. My comment is really aimed (no pun intended) at how the rear ring is mounted. It is held in place with less tan a mm of contact between the two screws that tighten up against the bottom edge of the ring. It does allow the scope to be aligned with the bore but it does seem to be very feeble. You would be wise never to pick the rifle up by grabbing the scope.




En gros, il faut jouer de la dremel et caler à l'arrière.


Pour faire baver ceux qui ne l'ont pas.



Dernière édition par Admin le Dim 14 Oct - 15:27, édité 1 fois

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Re: Springfield 1903

Message  Admin le Dim 14 Oct - 15:23

Un petit bricolage pour passer le 1903 en version WW1.










Bon t'emballe pas Zam, c'est juste posé dessus.




Et voilà mon nouveau 1903 1ère guerre presque fini. Il me manque une vis que j'aurai demain pour le hopup et la peinture.
J'vais pas l'donner à Zam comme prévu, il va le revendre dans 3 mois.









Ça en fait du souï pour une si petite chose.





Et quand c'est peint, c'est beau.






ZAM a écrit:ça fait bien sur le mien Droopaille ! :love:








Dernière édition par Admin le Dim 14 Oct - 15:26, édité 1 fois

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Re: Springfield 1903

Message  Admin le Dim 14 Oct - 15:23

En provenance du forum américain

@dracul a écrit:
Prepare for a long post here. Really detailed review. It might even should be in the Technical section.

Flat out. This is NOT a VSR-10 clone!

First off. These were my intended upgrade parts: PPS/SHS cylinder upgrade kit, Clandestine (PPS/SHS) trigger and piston, JG OEM BAR-10 hop up chamber, and (not pictured) Nineball bucking.



General disassembly, is pretty straight forward. Just be careful of the under-stock metal pieces, and be wary of the two rear stock screws, for they are lies. They screw in and out, but they hold anything. Also, the forward “screw” on the trigger guard assembly is also a lie.



First mod to do, is to remove the trap door for better mag access. I wouldn't have a problem with this, if it worked right and didn't dangle and make noise when its open. It just doesn't slam shut easily. You have to try to line it up, push in the release button, and jiggle it until it seats. Can't be messing with that door in the middle of battle. Its held in by a simple pin, just knock it out, I had to hammer it out, it was pretty damn snug in there.



The outer barrel is in two sections. The first section (which I'll get to later) holds the hopup in place, and second section is the 1903 stuff. It easily screws in and out here, but it doesn't lock into place with the sights aligned, so you can't screw it in all the way.



Here is the trigger box. This is where the rabbit hole opens... It looks fairly standard, and its not bad. The front screw is now the trigger sear pin, there is a spacer of some sort, and the safety is now internal and works with the flip 1903 safety. Top one is a VSR clone, bottom is 1903.



Left one is 1903.



Going head first into this rabbit hole. The PPS/SHS sears fit in no problem. HOWEVER, disaster struck during reassembly. I eventually found out that the 1903 sears are a tad smaller. The PPS/SHS sears would not let the cylinder go in. Granted, one can always place in the cylinder first and then mount the trigger box, but I'll get to that later....



The 1903 cylinder.



The underside of the 1903 cylinder. You can see that standard yellow plastic cylinder internals in most VSR-10 clones.



Close up on the fancy safety mechanism.



And the rabbit hole continues deeper. The cylinder internals are smaller. And, this is where I believe my "not as advertised FPS" of 350 comes from. No O-ring on cylinder. 



Especially the diameter. Now an earthquake hit the rabbit hole... The 1903 cylinder is smaller than the VSR-10 cylinder! The upgrade parts are too big! I even did a sanity check and compared the sizes with TM OEM parts, and still smaller.



The first section of the outer barrel is mounted via these two small screws, one on each side. Note two things. The hand guard hardware free-floats and is not mounted, and the front cylinder guide might fall out when pulling out the outer barrel.



So, the hopup chamber is smaller as well. HOWEVER, they redeemed themselves by doing good with this. While the inner barrel and bucking is not VSR-10 spec, it is AEG spec! I wasn't expecting this, but this means upgrading these parts should be easier to do. Not too bad.



Also, be careful of moving the stock while the gun is disassembled. The stock is split, and nothing retains it until all the other parts are put together.



Soooo, kind of disappointed in this. Its not terrible, but the cylinder situation is pretty bad. Puts a damper on the longevity of the 1903 and my plan to turn this into an accurate and far reaching rifle. These plastic internals are going to eventually die, and there aren't replacements. There MIGHT be other bolt actions that share the same dimensions, but I can't confirm that. I actually checked the size of the cylinder to an AGM MP001, turns out the 1903's cylinder is bigger.

This weekend sometime, I'll be heading to East Coast Airsoft in Maryland to see if they have any sort of bolt action parts that might work with this. If not, I know a guy who makes custom pistons for other bolt actions. Might be pricey, but its something.

Its a damned good replica, and I hate it to suffer because of this. At least its not like the AGM MP001 or the AGM L96 with real sheisty hopup chamber and bucking systems....


UPDATE: Just came back from East Coast Airsoft, and no luck with finding parts. Looks like I'm going the "I know a guy" option here. 

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